Flytta in – välkommen hem
Vi hoppas att du ska trivas och att inflyttningen går smidigt och enkelt. Därför vill vi berätta om vad som gäller när dagen kommer så att allting går som det ska.
Städad lägenhet
Du har rätt till att lägenheten är ordentligt städad när du flyttar in. Den besiktas innan du flyttar in, men det kan finnas brister som inte upptäckts. Om du upptäcker fel i lägenheten är det viktigt att du hör av dig inom åtta dagar. Det är först när du flyttat in som vi kan åtgärda eventuella brister i lägenheten.
Nycklar
Ut kvittering av nycklar sker efter kl. 12.00 den 1:a i månaden. Infaller den 1:a under en helg är det nästkommande vardag efter kl 12.00 som gäller. Nycklarna hämtas på vårt huvudkontor i Tierp med adress Centralgatan 17, 1 plan.
Om du inte själv kan hämta nycklarna kräver vi en fullmakt och ID-handling från kontraktsinnehavaren och fullmaktshavaren.
Information angående ut kvitteringen av nycklar kommer även att mailas eller skickas per post beroende på vad du har uppgett för kontaktväg till oss.
När du hämtar nycklarna, ta med dig:
- Hyresavtalet
- Legitimation
- Eventuell fullmakt
Felanmälan
Vill du anmäla fel i bostaden, på gården eller i tvättstugan gör du det lättast direkt via länken till Felanmälan. Du kan också kontakta vår växel på telefon 0293-130 25 under våra öppettider.
Hemförsäkring
Du skall alltid ha en hemförsäkring.
El-abonnemang
Som hyresgäst ansvarar du själv för att teckna och avsluta abonnemang för din hushållsel. Tänk på att göra detta i god tid innan du flyttar in så att du inte behöver vara utan el i din nya bostad.
Vattenfall behöver ha anmälan:
- 5 dagar före inflyttning
Alla lägenheter utan abonnemang frånkopplas inom 5 dagar.
Bra länkar:
Webb: www.vattenfall.se
E-post: kundservice@vattenfall.se
Telefon: 020 - 82 00 00
Ditt el-anläggningsnummer finner du på ditt kontrakt.
OmrådesID är UPN.
Ibland ingår el i hyran och då behöver du inte teckna något abonnemang.
På ditt hyreskontrakt kan du se om el ingår eller inte.
