Flytta in – välkommen hem

 

Vi hoppas att du ska trivas och att inflyttningen går smidigt och enkelt. Därför vill vi berätta om vad som gäller när dagen kommer så att allting går som det ska. 

 

 Städad lägenhet

Du har rätt till att lägenheten är ordentligt städad när du flyttar in. Den besiktas innan du flyttar in, men det kan finnas brister som inte upptäckts. Om du upptäcker fel i lägenheten är det viktigt att du hör av dig inom åtta dagar. Det är först när du flyttat in som vi kan åtgärda eventuella brister i lägenheten.

 

Nycklar

Utkvittering av nycklarna sker på vårt kontor på Centralgatan 17 i Tierp, efter kl 12.00 den 1:a i månaden. Infaller den 1:a under en helg är det nästkommande vardag, efter kl 12.00 som gäller. Om du inte hämtar själv måste den som ersätter dig ha en fullmakt.

När du hämtar nycklarna, ta med dig:

  • Hyresavtalet
  • Legitimation
  • Eventuell fullmakt

Felanmälan

Vill du anmäla fel i bostaden, på gården eller i tvättstugan gör du det lättast direkt via länken till Felanmälan. Du kan också kontakta vår växel på telefon 0293-130 25. 

 

Hemförsäkring

Du måste alltid ha en hemförsäkring.

 

 El-abonnemang

Som hyresgäst ansvarar du själv för att teckna och avsluta abonnemang för din hushållsel. Tänk på att göra detta i god tid innan du flyttar in så att du inte behöver vara utan el i din nya bostad. 

Vattenfall behöver ha anmälan:

  • 5 dagar före inflyttning

Alla lägenheter utan abonnemang frånkopplas inom 5 dagar.


Bra länkar:

Webb: www.vattenfall.se 

E-post: kundservice@vattenfall.se

Telefon: 020 - 82 00 00

Ditt el-anläggningsnummer finner du på ditt kontrakt.
OmrådesID är UPN.

Ibland ingår el i hyran och då behöver du inte teckna något abonnemang.
På ditt hyreskontrakt kan du se om el ingår eller inte.